- Un centenar de persones, molts socis de l'entitat, han participat avui a l'Assemblea General on s'ha presentat la memòria anual del 2017, el pla de treball pel 2018 i la situació econòmica, entre d'altres.
-
La manca de places d'habitatge és una de les preocupacions principals de l'entitat ja que les seves residències i pisos amb suport es troben al 100% de l'ocupació. El projecte de llar residència de Sant Martí continua endavant a l'espera de trobar el finançament necessari per a iniciar les obres.
-
Aquest any hi ha hagut una renovació d'alguns dels càrrecs de la junta que finalitzaven el seu mandat i s'han incorporat 5 persones noves.
Amb el lema, "Volem ser una entitat amb swing", l'Associació Alba ha celebrat aquest matí l'Assemblea General de Socis de l'entitat, un espai de participació democràtica on l'entitat rendeix comptes de les accions realitzades, dels reptes per l'any vinent i es fa un balanç de la situació econòmica, entre d'altres.
L'Assemblea ha començat amb un vídeo que a ritme de swing explicava la importància de la transparència, la participació de les diferents veus de l'entitat i de la seva capacitat d'incidir en la governança de l'entitat. "Hem elaborat un pla de treball amb diferents accions per aconseguir ser una entitat amb swing", aquesta ha estat la declaració d'intencions que Maite Trepat, directora de l'entitat ha volgut transmetre als socis abans d'entrar en matèria.
Seguidament s'ha fet un repàs de les accions més destacades del 2017 relacionant-les amb el Marc Estratègic que Alba va elaborar l'any passat i que marca les línies de treball de l'entitat fins al 2020. Professionals i persones de l'entitat han sortit a explicar a davant dels socis el millors moments de l'any com la participació a la Jamborinada, la creació dels nous punts Incorpora o l'èxit del canvi d'imatge de El Rosal. De cada un els eixos estratègics s'ha donat a conèixer també el pla de treball per aquest 2018.
A continuació els responsables de cada àrea han explicat el més destacat del seu àmbit que està recollit també en la memòria anual que s'ha presentat en format paper i la versió online que es troba a la web.
Finalment s'ha parlat de la situació econòmica i del comptes de l'associació amb un pressupost anual de 6,54 milions d'euros. Una xifra similar a les despeses i un resultat de gairebé 50 mil euros de beneficis que queden a Alba per a reinvertir en l'entitat.
El problema de l'habitatge, una prioritat.
La problemàtica de la manca de places d'habitatge que Alba arrossega des de fa un anys ha centrat també una part de l'Assemblea. Actualment només un 21% de les persones ateses de l'entitat tenen plaça d'habitatge entre les llars residències i els pisos socials amb què compta l'entitat. Són 69 persones davant les 326 que atén Alba. L'entitat es troba amb un 100% d'ocupació de les seves places i no compta amb marge de maniobra en cas de casos d'urgència. A més s'ha detectat que en menys de 5 anys entre 25 i 30 persones necessitaran d'un lloc on viure, ja sigui perquè els pares són grans i no se'n podran fer càrrec o perquè les persones han manifestat que volen anar a viure en parella, amics, o en un pis amb suport.
Els responsables de l'entitat han explicat que es vol iniciar un nou Pla d'habitatge per a trobar solucions a aquest problema i es plantegen el repte de poder aconseguir abans del mes de juny del 2018 de 6 a 10 places disponibles.
Una de les primers accions és ampliar el parc d'habitatges d'Alba que actualment consta amb 10 pisos, alguns de propietat i d'altres de lloguer, que l'entitat posa a disposició de les persones més vulnerables a preus socials. Així doncs es farà una crida entre les famílies i també a nivell de ciutadania per ampliar aquest parc i buscar pisos en bones condicions que es puguin arreglar amb poca inversió i que l'entitat es responsabilitzi i garanteixi el pagament d'un lloguer cada mes al propietari i que els ocupin les persones que hi ha actualment en llista d'espera. L'altra opció és trobar una vivenda que pugui adaptar-se com a llar residència i que no suposi una gran inversió per a l'entitat.
En aquesta línia Maite Trepat ha explicat que el projecte de l'equipament multifucional de Sant Martí de Maldà continua sent vàlid i necessari per a donar resposta a les persones amb més necessitat de suport. L'entitat ha elaborat un nou pla de finançament basat en un 60% amb subvencions , convenis i aportacions i en un préstec d'un 40% de la inversió en molt bones condicions que ja s' està fent gestions per la seva tramitació i que Alba pot assumir gràcies al poc nivell d'endeutament que té actualment.
Renovació de càrrecs de la junta.
L' últim punt ha estat presentar als socis els nous 5 membres de la junta i el comiat dels membres que ja acabaven el seu mandat. La junta està formada per a persones de la ciutadania, professionals d'Alba, famílies i representants de l'administració de Tàrrega i Cervera. S'ha fet un esment especial a Joaquim Capdevila, membre de junta des de 2012, i que va morir l'any passat.
Aprovació dels documents de l'Assemblea
Després d'una hora i mitja s'ha procedit a realitzar la votació dels diferents documents de l'ordre del dia. Tots ells han estat aprovats per una àmplia majoria.
Totes les dades i informació a la memòria ampliada: www.aalba.cat/memoria2017