L'autisme o trastorn de l'espectre autista (TEA) és una condició que afecta la manera com una persona percep el món, processa la informació i interactua amb els altres. Cada persona amb TEA és única i té necessitats de suport diferents, per això és essencial adaptar els espais i els mètodes d'aprenentatge per promoure la seva autonomia i benestar.

El mètode TEACCH és un model d’ensenyament estructurat dissenyat per ajudar les persones amb TEA a comprendre millor el seu entorn i desenvolupar habilitats funcionals. Es basa en l’organització visual, l’anticipació de les activitats i l’adaptació de l’espai, permetent que cada persona aprengui i treballi de manera més eficient i autònoma.

Com treballem amb el model TEACCH?

A l’Associació Alba, hem creat espais específics adaptats al mètode TEACCH, on cada element està pensat per reduir les distraccions i facilitar la comprensió de les tasques.

Organització estructurada → Els espais estan organitzats de manera clara i predictible, amb zones diferenciades per a cada activitat.

Anticipació i rutines → L’ús de pictogrames i altres suports visuals permet anticipar les activitats diàries, reduint l’angoixa i augmentant la sensació de seguretat.

Treball individualitzat → Els espais TEACCH s’adapten perquè cada persona pugui concentrar-se en una tasca concreta, fomentant l’aprenentatge mitjançant activitats personalitzades segons les seves necessitats.

Comunicació augmentativa i alternativa → A més dels pictogrames, s’utilitzen altres recursos visuals i materials manipulatius per afavorir la comunicació i la comprensió, facilitant la interacció amb l’entorn.

A qui va dirigit aquest espai?

Els nostres espais TEACCH estan principalment pensats per a persones amb autisme, però també són molt útils per a altres persones amb discapacitat intel·lectual que necessiten una estructura clara i un sistema de comunicació visual per millorar el seu aprenentatge i autonomia.

Persones amb TEA → Treballem amb infants, joves i adults amb autisme, adaptant les activitats segons el seu nivell de suport.
Persones amb discapacitat intel·lectual → L’ús de pictogrames i la metodologia estructurada són eines que faciliten l’aprenentatge i la vida diària.
Alumnes de l’Escola Alba → L’espai també s’utilitza com a recurs pedagògic per millorar la comunicació i la comprensió a l’aula.

L’Associació Alba aposta per l’especialització i l’adaptació dels espais per donar una millor resposta a les necessitats de les persones amb TEA i altres discapacitats, promovent un entorn més accessible i entenedor per a tothom.

Impacte en xifres

Les xifres ens ajuden a mesurar l'impacte de les nostres accions.
Ens ajuden a prioritzar els nostres esforços i a marcar els reptes futurs.
0
x
0
x
0
x

Tens alguna pregunta?
Escriu-nos i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.

Responsable: Associació Alba
Finalitat: Gestionar la relació amb Alba, i enviament de bulletins i informació comercial que pugui ser d’interès per l’usuari.
Legitimació: El seu consentiment, a través de l’acceptació d’aquestes condicions.
Destinataris: Es cediran dades a tercers en cas de ser necessari per la prestació de serveis.
Drets: Els interessats poden exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, portabilitat i la limitació o oposició, dirigint-se per escrit a l’adreça info@aalba.cat, adjuntant una còpia del DNI del titular de les dades.
Informació addicional: Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Proteccó de dades al nostre text de la Política de privacitat.