Una col·laboració transfronterera per millorar l’accés als recursos socials i digitals entre Catalunya, Andorra i el sud de França.

L’Associació Alba s’ha incorporat al projecte Solidigital, una iniciativa liderada per la Fundació iSocial que promou la col·laboració entre entitats de Catalunya, Andorra i les regions franceses de l’Arieja, els Pirineus Orientals i l’Alta Garona. L’objectiu del projecte és millorar el suport i l’acompanyament de les persones en situació de vulnerabilitat mitjançant l’ús de tres eines digitals innovadores: Soliguia, Nidus i la Caixa Forta Virtual de Reconnect.
Com a entitat de referència en l’àmbit social, l’Associació Alba és la responsable del desplegament del projecte a la província de Lleida, contribuint així a reduir la bretxa digital i garantir una atenció més personalitzada i accessible.
Tres eines digitals amb impacte social
La Soliguia és una guia digital i gratuïta que reuneix i geolocalitza els recursos socials disponibles a Catalunya i Andorra. Està pensada tant per a professionals com per a ciutadans, i facilita la cerca d’informació sobre serveis socials, salut, formació o habitatge, entre d’altres.
D’altra banda, Nidus és una caixa forta virtual que permet a les persones guardar de forma segura la seva documentació personal i mantenir el contacte amb els professionals de referència. L’aplicació inclou funcions com un botó d’alarma per a situacions d’emergència, un xat segur i un espai per compartir arxius.
Finalment, la Caixa Forta Virtual de Reconnect, desenvolupada a França, està interconnectada amb Nidus i Soliguia, fet que permet que les persones que es desplacin entre països puguin continuar accedint als seus documents i recursos sense perdre la continuïtat del seu acompanyament.
Una aposta per la innovació social i tecnològica
Amb aquest projecte, Alba reafirma el seu compromís amb la innovació social i tecnològica com a eina per transformar l’atenció a les persones i fer front als nous reptes socials. Tal com recull el Marc Estratègic Alba 2030, l’entitat aposta per la digitalització amb valors, posant sempre la tecnologia al servei de les persones i de la inclusió social.
“Projectes com Solidigital ens permeten avançar cap a una atenció més connectada, accessible i centrada en la persona”, expliquen des de l’equip d’innovació d’Alba. “A més, reforcen la nostra missió de garantir drets i oportunitats per a tothom, especialment en entorns rurals com els de l’Urgell i la Segarra”.
Més informació
Per conèixer millor les eines digitals del projecte:
-
Soliguia: guia digital de recursos socials.
-
Fundació iSocial: entitat impulsora del projecte.
.