> SOM MOTOR CAP A UNA SOCIETAT MÉS COMPROMESA I INCLUSIVA!
Aquest any 2017 ha estat el primer a posar en marxa el nou Marc Estratègic Alba 2020. Un marc que ens ha servit per a repensar l’organització, redefinir la nostra missió, visió i valors. Ens hem proposat una obertura en tots els sentits per a poder fer front a les noves necessitats socials de les persones i les famílies. A través d’aquest marc volem posar especial atenció a la salut i a l’envelliment, a treballar de manera compartida amb altres entitats, empresaris i administracions a través de projectes innovadors i promovent un altre model de fer empresa on l’economia social i cooperativista sigui una alternativa real i sostenible.
Amb el lema “Tots som motor de canvi” volem evidenciar que la gestió democràtica, la transparència i la participació de l’organització són fonamentals perquè tots els membres i veus de l’entitat (persones, famílies, socis, voluntaris, col·laboradors, etc.) siguin motor de canvi cap a una societat més compromesa i inclusiva on la gent s’ajudi i visqui més feliç.
Maite Trepat, directora de l’Associació Alba.
Et convidem a llegir la Memòria Anual d'Alba 2017 en la seva versió digital i ampliada o també et pots > descarregar la memòria d'Alba 2017 en la versió reduïda i en format imprès.
-
Formació i consolidació de la figura del facilitador, per garantir l’acompanyament individualitzat de la persona.
-
Acompanyament de les famílies a través de la consolidació dels grups de suport familiar.
-
Participació per part de famílies en xerrades (equinoteràpia, lleure, ….) i les Jornades d’ALLEM.
-
Seguir treballant per la plena implantació de l'Organització Centrada en la Persona, a través de suports individualitzats, maximitzant les oportunitats d’inclusió i donant els suports necessaris perquè les persones esdevinguin ciutadans de ple dret.
-
Creació d’un grup de suport a les famílies a Alba Jussà.
-
Conèixer experiències d’èxit de desplegament de serveis socials al territori - prop de l’entorn de les persones.
-
Increment del 10 % d’infants atesos al CDIAP, amb una nota de valoració de les famílies de 4,78 sobre 5.
-
Augment de les activitats inclusives dels Centres Ocupacionals al territori. Com la participació del projecte “Escurcem distàncies” amb escoles i i residència d’avis d’Agramunt i la participació en projectes de Teatre per Fira Tàrrega i Incursió.
-
Consolidació dels grups de gent gran, creant o utilitzant espais adequats a les seves necessitats ( Ca n’Aleix i Centre Cívic).
-
Treball de coordinació per garantir l’adaptació dels alumnes que començaran al Centre Ocupacional.
-
Disseny dels nous serveis diürns segons les futures necessitats de les persones dels Centres Ocupacionals – Gent Gran – Nou model de SOI - Pluridiscapacitats
-
Obertura d’una antena del CDIAP a Agramunt i reducció del temps d’espera d’inici del servei a un màxim de 30 dies.
-
Estudi de les necessitats del territori per poder donar resposta als alumnes amb NEE.
-
Incorporació de perfils professionals de l'àmbit de la salut (medicina de família i fisioteràpia).
-
Organització de les accions de seguiment i prevenció de la salut, amb el suport d'una eina informàtica.
-
Consolidació dels equips de treball de l’Àrea Salut: hàbits saludables-alimentació, activitat física, benestar emocional, activitat terapèutica, seguiment de la salut i sexoafectivitat.
-
Impuls d’accions de prevenció i minimització de contagis -rentat de mans-.
-
Disminuir la prevalença d’obesitat - CO i llars-residència.
-
Ampliació del servei de fisioteràpia.
- Fomentar accions per la millora de la salut bucodental.
-
Impressió i inici d'implantació de la guia de sexoafectivitat a través d'accions de formació i sensibilització.
-
Elaboració dels plans de salut de les persones amb factors de risc.
-
Millora de la imatge i regulació sostenibilitat del Restaurant El Gat.
-
Increment de menús i de l'oferta gastronòmica, amb la conseqüent disminució d'incidències.
-
Treball per la cohesió i la conciliació dels equips professionals.
-
Reducció en la producció de residus.
-
Augment de l'oferta de caps de setmana i festius.
-
Augment de productes ecològics i de proximitat.
-
Treball per la millora d'hàbits alimentaris en tots els serveis de l'àrea.
-
Obtenció de la norma de qualitat ISO 9001:2015
-
Potenciar l'oferta de lloguer d'espais i extres.
-
Consolidació del Servei d’ajuda a domicilia amb l'adjudicació del servei per part del Consell Comarcal de l'Urgell.
-
Augment dels serveis de RESPIR i PSALL.
-
Elaboració del projecte de l'equipament de Sant Martí a Riucorb i cessió del terreny.
-
Augment del parc d'habitatges i serveis de suport a domicili.
-
Ampliar el catàleg de serveis a domicili - àpats, neteja, etc.
-
Elaboració dels plans de futur d'habitatge de les persones a través dels desitjos i les necessitats de les persones i les seves famílies.
-
Recerca de nous models d’habitatge per poder-hi donar resposta.
-
Obertura de nous Punts Incorpora: Cervera, Bellpuig, Agramunt.
-
Ampliació de l’oferta per a nous col·lectius de risc: majors de 30 anys en situació d’atur de llarga durada, accions de voluntariat per joves, poble gitano, etc.
-
Accions de sensibilització a les empreses del territori.
-
S’ha aconseguit nous socis europeus, augmentant el nombre de Hallo’s acollits.
-
Homologació de nous espais per formació i ampliació de l’oferta.
-
Foment del voluntariat a nivell de treball en xarxa amb el territori.
-
Celebració dels 20 anys del servei de voluntariat europeu.
-
Augment de la inclusió de persones en risc d’exclusió a les empreses del territori.
-
Executar amb qualitat els projectes de mobilitat europea.
-
Augment de la facturació de l’àrea, possibilitant així la creació de 10 llocs de treball per persones de col·lectius de risc.
-
Millora de les eines de gestió i coordinació del servei de bugaderia.
-
Finalització i posada en marxa de l’ampliació del Rosal, augmentant així la productivitat i la facturació del servei.
-
Continuar implantant la ISO 9001:2015 a l’Associació Alba amb els serveis de l’àrea de treball.
-
Millorar les eines, circuïts i els processos de gestió.
-
Ampliació i consolidació del pla de creixement del Rosal.
-
Coneixement i treball amb les entitats del territori.
-
Implantació de processos per la millora de l’eficiència en la gestió del servei.
-
Augment i consolidació de nous clients.
-
Creació d’espais de participació i comunicació amb les persones i els clients de l’àrea.
-
Reducció de consum de paper a través d’ús de canals digitals.
-
Treball i inici del procés de creació d’una cooperativa d’iniciativa social.
-
Promoció i organització d’activitats de lleure obertes a la comunitat.
-
Consolidació de les activitats per joves amb problemes de salut mental a la comarca de la Segarra.
-
Ampliar el catàlegs d’activitats de lleure per poder adaptar el servei a les necessitast de les persones.
-
Millora de les eines informàtiques per la fidelització de clients i eficiència en la gestió.
-
Aconseguim una furgoneta nova amb la subvenció de la Caixa, Paeria i la Diputació de Lleida.
-
Enquesta satisfacció famílies: nota global 8.41.
-
Actualment, atenem a 17 persones al CO Espígol (increment 3 persones).
-
Recaptació de finançament a través de Fundació Alba Futur: 1.276€ (Ninotada i Coral Infantil).
-
Augment de la subvenció per activitats teràpeutiques per part de la Paeria: 5.000€.
-
Nous projectes per recaptar fons: samarretes marxandatge de Cervera.
-
Nous canals de difusió d’Espígol, serveis a la Segarra: pàgina web i Facebook.
-
Enfortir la cooperació amb les diferents àrees i serveis de l’entitat per construir el pla estratègic Segarra.
-
Disseny de nous serveis segons les necessitats actuals i futures: habitatge, transport, respirs, ampliació del CO...
-
Consolidar el projecte inclusiu Enxarxem: voluntariat social i experiències laborals.
-
Fomentar el treball en xarxa amb les entitats, empreses i associacions de la Segarra.
-
Atenem a 33 persones (Psall, Pre-Club social, Centre ocupacional).
-
Obertura Centre Ocupacional (servei a Pallars Jussà i Pallars Sobirà).
-
Realitzem 18 activitats setmanals.
-
Hem fet 10 sortides de lleure: visita Camp Nou, visita Central Hidroelèctrica...
-
Participació en i amb el territori: Fira del Codony, visita i coneixença de recursos...
-
Acollida de 2 voluntàries Europees.
-
Una persona contractada de CET.
-
Nova forma jurídica Alba Jussà - cooperativa.
-
Liderar la Guia de Recursos de Salut Mental a l'Alt Pirineu i Aran.
-
Organització del Contro i Recontro 21 d'abril de 2018.
-
Inici Grup de Famílies i d'ajuda mútua.
-
Accions conjuntes amb la Taula de treball per oportunitats laborals i inserció del Pallars Jussà.
-
Cerca de finançament per al projecte de Sant Martí - “Com a casa, enlloc” d’envelliment actiu i saludable: administracions públiques, entitats privades i ciutadania.
-
Inici del projecte de creació d’un Territori Socialment Responsable amb les empreses.
-
Accions de captació de fons: entitats i particulars.
-
Realitzem accions de micromecenatge.
-
Impuls i lideratge del projecte Llavors de Futur d’emprenedoria social jove amb els escoles de Tàrrega.
-
EMPRESES:
> Valor donacions econòmiques: 6.675 €
> Valor donacions productes: 36.145 € -
ENTITATS I PARTICULARS: 2.985 €
-
SUBVENCIONS I AJUTS: 129.263 €
-
Continuar el treball amb les empreses sobre la construcció d’un Territori Socialment Responsable.
-
Promoure i fer sinergies amb altres agents socioeconòmics per aconseguir relacions beneficioses per a ambdues parts.
-
Augmentar les donacions econòmiques i productes destinades al desenvolupament dels nostres projectes.
-
Millorar la fidelització amb els nostres grups d’interès: socis, donants, empreses, Administracions, etcètera.