- En total es van recaptar 16.371,6€ durant tot el mes d'octubre, superant el repte marcat que eren 15.000€. D'aquests, 10.000€ els va aportar l'Obra Social "la Caixa", i la resta es van recollir a través de més de 300 aportacions de clients de l'entitat financera i particulars.
- Els diners del crowdfunding han servit per a finançar 2 sales d'informàtica per a l'Escola i el Centre Ocupacional Alba; ordinadors per a diferents serveis; algunes tablets i material adaptat; i dues pantalles digitals que permeten fomentar el treball interactiu i molt més accessiu amb les persones.
- L'accés i l'ús d'aquestes eines tecnològiques suposarà una millora en la qualitat de l'aprenentatge, autonomia i certes habilitats per les persones de l'entitat.
Aquest matí diferents representants de CaixaBank i l' Obra Social "la Caixa" han pogut visitar les recent estrenades sales d'informàtica a l'Escola Alba i al Centre Ocupacional Alba, així com les pantalles digitals que ja estan instal·lades en aquests dos centres, i conèixer quin ha estat l'impacte del projecte de crowdfunding realitzat conjuntament durant el mes d'octubre passat.
Amb la iniciativa "Connectats al món" es van aconseguir 16.371,6 euros que es van recollir gràcies a les aportacions realitzades per més de 300 clients de l'entitat financera i particulars a través de la banca online, caixers automàtics i les oficines físiques; i per l'aportació de 10.000 euros realitzada per CaixaBank i l'Obra Social "la Caixa". Entre tots es va aconseguir superar el repte marcat que era de 15.000€.
Els alumnes de l'escola han explicat avui la importància de poder comptar amb aquestes eines tecnològiques i han fet algunes demostracions en directe buscant vídeos de música o fent servir aplicacions i jocs. "Aquesta inversió amb material tecnològic suposarà un abans i un després per a moltes persones. Les pantalles tàctils i digitals permetran que persones amb mobilitat reduïda puguin participar d'activitats a través de la informàtica i treballar l'estimulació o d'altres aspectes relacionats amb l'autonomia que fins ara no s'havien fet", explica Maite Trepat, directora de l'Associació Alba.
Per la seva banda, Jaume Masana, director territorial a Catalunya de CaixaBank, s'ha mostrat molt content amb l'èxit d'aquesta iniciativa. "No sabíem què passaria, era la segona vegada que posàvem en pràctica un crowdfunding, però amb Alba hem aconseguit superar el repte que ens havíem marcat. Estem segurs que eines com aquestes permetran millorar i facilitar el treball educatiu dels alumnes de l'escola i els aportarà un benestar".
Finalment Pere Huguet, director corporatiu d'Acció Social de CaixaBank ha explicat l'objectiu d'aquesta iniciativa: "Aquest projecte barreja el que és la donació per part de la Fundació Bancària "la Caixa" arribant als punts més locals amb donar l'oportunitat als clients de CaixaBank a participar-hi".
Gràcies a l'èxit d'aquesta campanya el Grup Alba ha pogut millorar l'entorn digital i tecnològic de les persones, fent-lo més accessible i adaptat a cada una de les necessitats.