La 3a Jornada Empresarial de Ponent organitzada pel Grup Alba ha reuneix a un centenar d'empresaris per parlar de la responsabilitat social empresaria
  • Amb el títol "La responsabilitat social empresarial, una moda o realitat", la jornada ha servit per posar sobre la taula la importància que les empreses incloguin la RSE dins del seu pla estratègic.
  • Marcos Gonález, president i fundador del mitjà de referència en RSE, Corresponsables, ha animat a les petites empreses a emprendre accions de responsabilitat social i a comunicar-les com un valor més per a ser competitius.
  • Representants de 4 empreses de diferents àmbits han protagonitzat una taula d'experiències i bones pràctiques on han explicat com van iniciar-se en la RSE i com l'estan posant en pràctica.
  • L'experiència personal del conegut personatge lleidatà Sr.Postu ha servit per parlar del concepte d'emprenedoria solidària i la capacitat que generar impacte al nostre entorn.
     

Amb el títol "La responsabilitat social empresarial una moda o una realitat" el Grup Alba i el seu servei de formació i inserció Enfoc, amb el suport d'Incorpora de "la Caixa", han celebrat avui 13 de juny una jornada empresarial centrada en la responsabilitat social empresarial (RSE), la voluntat i el compromís per part de les empreses d'impulsar accions d'impacte social o mediambiental, així com incorporar una nova manera de pensar i de fer en la presa de decisions de l'empresa.

La jornada ha comptat amb la ponència principal de Marcos González, president i fundador de Corresponsables.com, el mitjà digital de referènciaen l’àmbit del periodisme i de la comunicació de la responsabilitat social. González ha explicat "la importància de comunicar i donar a conèixer les accions de RSE en una empresa, ja que suposa un valor competitiu enorme i sempre s'acaba obtenint un alt retorn". Ha animat als assistents a compartir experiències i reproduir les bones pràctiques que ja estan funcionant i ha afirmat que "totes les empreses, encara que siguin petites, poden emprendre accions senzilles de responsabilitat social, no és només una qüestió de les grans empreses o multinacionals".

Posteriorment hi ha hagut una taula rodona formada per representants d'empreses que ja estan portant a terme accions en RSE i que han explicat com van començar a treballar-ho i com les han materialitzat. A la taula hi ha participat Anna Cosconera, responsable de RSC del Grup Borges; Bárbara Salinas, responsable d'aliances estratègiques d'Intermón Oxfam i responsable del projecte Trailwalker; Santi Vicente, responsable de qualitat i CSR de Diana Pet Foot de Cervera; i Nadia Aguilá de Térmix. Tots els respresentants de la taula han coincidit que existeix un retorn clar de la RSE a nivell econòmic i també a nivell personal.

Per acabar l'acte, el conegut i enigmàtic personatge lleidatà Postureig Lleida ha fet una xerrada sobre l'emprenedoria solidària, explicant tot allò que li estan aportant les accions que fa ajudant a causes solidàries econòmicament, com a nivell personal. Ha acabat la seva xerrada contestant a la pregunta de la Jornada dient que "si la RSE és una moda, doncs benvinguda sigui, tot i que amb el temps hauria d'acabar sent una necessitat".

L'acte ha finalitzat amb una selfie amb tot el públic lluint una nova postuxapa creada per l'esdeveniment amb un cor que representa els colors dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) i la frase I (love) responsabilitat social.

La conducció de la jornada ha anat a càrrec del grup d'improvització Impro Barcelona que han sortit a l'escenari assegurant que una altra manera de fer jornades d'empresaris era possible. A través de l'humor i les improvitzacions han dinamitzat la jornada i han fet riure al públic en molts moments.

Añadir Comentario
Utilizamos cookies para ayudar a proporcionarle la mejor experiencia posible en la web. Al utilizar este sitio, usted acepta el uso de cookies. Más información
Configuración cookies