A Alba, la qualitat és cosa de tothom.

A l’Associació Alba entenem la qualitat com una manera de fer, de relacionar-nos i de cuidar allò que oferim a les persones. No és només un segell o una norma a seguir: és un compromís compartit amb tot allò que defensem com a entitat.

Per això tenim una Política de Qualitat clara, compromesa i viva, que ens ajuda a posar les persones al centre, millorar contínuament i oferir serveis útils, accessibles i amb valor social.

Qualitat que es tradueix en compromisos concrets

Quan parlem de qualitat, parlem de coses molt concretes:

  • Que escoltem les persones i les acompanyem en els seus projectes de vida.

  • Que som valents a l’hora d’afrontar nous reptes, com l’atenció a la salut mental, l’envelliment o la pluridiscapacitat.

  • Que oferim serveis oberts a tothom i pensem l’atenció des de tots els àmbits: educació, lleure, formació, habitatge, salut i feina.

  • Que busquem la sostenibilitat —econòmica, social i ambiental— com a pilar per garantir la continuïtat dels nostres projectes.

  • Que generem confiança, treballem en xarxa i posem la innovació al servei del benestar.

A més, tenim certificada amb ISO 9001:2015 tota la gestió dels serveis transversals i d’atenció com la cuina, la bugaderia, el CDIAP i els serveis comuns. Però el que ens mou és molt més que una norma: és l’actitud de voler millorar sempre.

El Codi Ètic: la brúixola del nostre dia a dia

La qualitat també es reflecteix en com prenem decisions. Ens guiem pel nostre Codi Ètic de Bones Pràctiques i Bon Govern, que aplica principis com la igualtat, la transparència, l’autonomia, la sostenibilitat o l’aprenentatge continu.

Aquests principis són transversals i arriben a totes les persones que formem part d’Alba: professionals, voluntariat, famílies, persones sòcies, col·laboradores i també les persones ateses.

Tenim un equip motor d’ètica i referents als serveis que vetllen per l’aplicació d’aquest model. A més, disposem de l’ERESS, el nostre espai de reflexió ètica per a casos complexos.

Un full de ruta compartit: el Marc Estratègic Alba 2030

Aquesta mirada de qualitat i millora contínua s’alinea amb el Marc Estratègic “Transformar per avançar”, el pla que guia tota la nostra acció fins al 2030. Un pla que gira entorn de tres eixos:

  • Persones i projectes de vida

  • Organització saludable, innovadora i sostenible

  • Territori corresponsable

Gràcies a aquest marc, cada any establim nous objectius per millorar com a organització, avaluant l’impacte real que generem a la vida de les persones i al territori.

Consulta el document de Política de Qualitat d'Alba

Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Add Comment
We use cookies to help provide you with the best possible online experience. By using this site, you agree to our use of cookies. More information
Accept Decline Manage Cookies