TRANSPARÈNCIA
Ens posem a prova amb el Balanç Social.
Com a eina de transparència i avaluació de l’entitat realitzem anualment el Balanç Social que impulsa la Xarxa d’Economia Social i Solidària (XES). El Balanç Social és una eina de rendició de comptes i mesura d’impacte social, ambiental i de bon govern de l'entitat. Els resultats obtinguts ens permeten millorar internament i tenir dades agregades dels estàndards ètics de l’Economia Solidària i el Mercat Social.
El balanç social avalua de forma sistemàtica, objectiva i periòdica sis grans característiques: el funcionament econòmic i la política de lucre; la perspectiva de gènere; l’equitat i la democràcia interna; la sostenibilitat ambiental; el compromís social i la cooperació; i la qualitat del treball.
Per a fer-ho, realitzem un qüestionari general als professionals de l'entitat per avaluar el seu nivell de satisfacció amb el que obtenim un informe de balanç social amb tots els indicadors calculats. Els resultats de l'enquesta es comparteixen després amb els treballadors i suposa una eina de transparència molt interessant per detectar les millores a fer i els punts forts com a entitat.
Fer el Balanç Social ajuda en quatre grans aspectes:
- Reconeixement per part d’administracions i ciutadania com a part de l’ESS.
- Formar part del Mercat Social de la XES i fer visible l’ESS.
- Autoavaluació i millora contínua.
- Comunicació dels valors de l’entitat
> VERSIÓ AMPLIADA DEL BALANÇ SOCIAL
Som el que diem i el que compartim. SOM TRANSPARENTS!
Des de l'Associació Alba estem dedicant els esforços necessaris a facilitar tota aquella informació de caràcter públic i bon govern tal i com demana la llei 19/2013 de transparència. Per això, hem fet una aposta decidida i hem creat aquest espai dins la web per a què tota aquesta informació sigui de fàcil accès i intentem adaptar-la per a què sigui clara i entenedora.
Entenem que la governabilitat de la nostra entitat ha de ser el més participativa possible. A través dels principis recollits als nostres estatuts i dels valors, normes i bones pràctiques guiem l'actuació dels càrrecs directius i fomentem espais de participació per als diferents col·lectius que formen Alba com les assemblees de persones i serveis del Centre Especial de Treball, els Consells de participació de famílies, l'AMPA d'Escola, l'Assemblea anual de socis, etc.
TransparEnt és una eina adreçada a entitats sense ànim de lucre, que ens permet fer un autodiagnòstic de la transparència i obtenir una autoacreditació del nivell d’èxit assolit. Al 2021, hem assolit el nivell 4 dels 5 que hi ha (Mira l'acreditació de transparència Nivell 4).
A través del projecte www.transparent.info incorporem el valor de la transparència i disposem de criteris, eines, models i suport per poder-ho aplicar a les nostres rutines de gestió i comunicació.
Informació organitzativa:
- Conveni laboral d'Alba Document complet - Document lectura fàcil
- Marc legal
- Marc estratègic 2023 - 2030
- Memòries anuals
- Estatuts
- Cartera de serveis d'atenció a les persones 2024
- Pla de treball
- Projectes vigents
- Política de qualitat
- Gestió de serveis comuns transversals de suport al desenvolupament de les activitats prestades per les entitats del Grup Alba. La prestació del servei de desenvolupament infantil i d'atenció Precoç (CDIAP). Centre Especial de Treball (CET). Equip Multidisciplinar de Suport (EMS): Serveis de restauració, cuina i càtering per a menjadors col·lectius i bugaderia.
- Plans de l'entitat:
- Pla de voluntariat 2021
- Pla de formació 2021
- Pla de comunicació
- Pla d'igualtat 2020 - 2024
- Pla Mesures Penals Alternatives
- Pla de Prevenció de Riscos Laborals - Política de prevenció
- Protocol per a la prevenció i l'abordatge de l'assetjament sexual i per raó de gènere, d'identitat de gènere, expressió de gènere o orientació sexual en el treball.
- Codi ètic | Codi ètic en lectura fàcil
- Estatut dels treballadors
- Protecció de dades - LOPD / Política de seguretat de personal (Versió llarga) / Política de seguretat del personal (Versió curta)
- Documents entitat:
- Documents de règim intern:
Reglament règim intern del Centre Ocupacional l'Espígol
Reglament règim intern del Centre Ocupaional Tàrrega
Reglament règim intern de la Llar Ca n'Aleix
Reglament règim intern del SAVI
Reglament règim intern del Servei de Suport a la Llar
Reglament de règim intern del CDIAP
Reglament de règim intern de la Llar Alba
b) Àmbit laboral:
Conveni laboral on ja hi ha els documents de règim intern Veure el document accessible
Guia per fomentar la igualtat d'oportunitats en la selecció de personal
Informació econòmica i pressupostària:
- Tancament 2023 i pressupost 2024
- Auditories
- Assessories externes
- Contractes
- Contractes vigents amb les administracions públiques
- Convenis de pràctiques
- Ajuts i subvencions
- Retribucions percebudes pels càrres de l'entitat
- Certificats:
- Llistat d'excepcions d'impostos